Српских владара 111

18300 Пирот, Србија

010 345 210

секретар/администрација

Previous
Next

Заштита ученика од насиља, злостављања и занемаривања

Поводом Међународног дана борбе против трговине људима, психолог и педагози наше школе су реализовали радионицу, са члановима Вршњачког тима, ученицима петог и шестог разреда.
Говорило се о самом појму трговина људима, о експлоатацији, циљевима трговине људима, жртвама, трговцима и превенцији.
На крају су сви заједно, у ходнику школе, окачили поруке са корисним саветима о безбедном понашању када је у питању овај међународни проблем.

План рада Тима за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања и дискриминације

План превентивних активности:

Време реализације Активности Носиоци активности  

Начин остваривања и праћење

Септембар

 

1.Формирање ТЗЗ, објављивање имена чланова Тима за заштиту ученика на јавном месту и СОС телефон, контакт школског полицајца

1.      Израда програма заштите ученика од насиља, злостављања, занемаривања и дискриминације

2.      Упућивање ученика, родитеља и запослених на платформу „Чувам Те“

3.      Организација дежурства у школи/ унапређење безбедности ученика у  школи

4.      Упознавање са Правилником о понашању ученика  школи 

Директор Координатор тима

Помоћник директора

Запослени

Одељењске старешине

Стручни сарадници

 

 

 

 

 

 

 

 

Састанак ТЗЗ, Подела улога у тиму

 

Упућивање на ресурс:

https://www.youtube.com/watch?v=XIVXRxiSYwk&t=2462s

 

Упућивање на ресурс:

https://cuvamte.gov.rs/

 

 

 

 

 

 

 

На ЧОС

 упућивање ученика на правилнике који уређују  правила понашања у школи

Упућивање на сајт школе

Школска документација

Записници

 

Октобар

 

1.       Формирање Вршњачког тима и упознавање са улогом ВТ у превенцији насиља злостављања, занемаривања и дискриминације

2.       Обележавање Дана менталног здравља

 

 

Координатор за рад са ВТ, УП, ВТ

 

 

Психолог, педагог

УП, ВТ

 

 

Састанци

Договарање

Израда материјала за ЧОС

Записник са ЧОС

 

Презентација, предавање

Објаве на друштвеним мрежама школе

Новембар 1.      Обележавање Дана школе

2.      Обележавање Мађународног Дана толеранције (у одељењима млађих разреда обележавање „Недеља лепих порука“)

3.      Обука за ученике: Шта можешда урадиш ако имаш сазнање да друг/другарица трпи насиље

 

Учитељи, ученици млађих разреда

 

Млађи разреди педагог

Старији разреди –психолог

 

Панои у школи су уређени

Завршена је обука ученика у улози сведока

 

Објаве на друштвеним мрежама школе

 

 

 

Децембар Хуманитарне активности поводом новогодишњих и Божићних празника ТЗЗ

ВТ, УП

Хуманитарна акција

Новогодишња приредба

Обавештавање о активностима тима путем друштвених мрежа

Фебруар Обележавање  Дана безбедног интернета:

1.      Обуке за ученике „ Безбедно коришћење дигиталне технологије“

2.      Обука за родитеље „ Безбедно коришћење дигиталне технологијеи улога породице“

ТЗЗ

ВТ, УП

ОС

ЧОС

Млађи разреди педагог

Старији разреди –психолог

 

Предавање, презентација

Родитељски састанак

Обавештавање о активностима тима путем друштвених мрежа

Април Дискриминација није шала, причајмо о равноправности- дебата, едукативни филм ТЗЗ

УП

ВТ

ПА

библиотекарка

 Дебата

Филм

ЧОС

Обавештавање о активностима тима путем друштвених мрежа

Мај Тематскa недељa  „Недеља породице“

 

САШРП

ПК

УП, ВТ

Активности стручних већа

Радионице

 

Септембар-јун Подршка наставницима у раду са ученицима који су обухваћени појачаним васпитним радом  Стручни сарадници, секретар школе, директор Евиденција о ПВР
Јануар/август Извештавање о учесталости и врстама насиља  Координатор тима Анкетирање ученика, запослених и родитеља;

Анализа евиденције

Самовредновање у области Етос (5.3.)

 

Током године 1.      Сарадња са Центром за социјални рад, ПУ Пирот, школским полицајцем, медијима

2.      Вођење документације о свим ситуацијама насиља, злостављања и занемаривања

3.      Праћење и процена ефеката предузетих мера за заштиту ученика

Педагог, психолог, одељењске старешине, секретар школе Протокол за евиденцију насиља

 

 

 

План интервентних активности:

Време реализације Активности Носиоци активности Начин остваривања
У току школске године Примена утврђених поступака и

процедура у ситуацијама насиља.

Тим Реаговање на основу процедуре
Пружање подршке ученицима који трпе насиље Члан тима на основу задужења Саветодавни рад са ученицима и породицом, ученичким колективом
Рад са ученицима који врше насиље; реинтеграција ученика и рехабилитација кроз разговоре, укључивање у колектив, рад са породицом.

Израда индивидуалног плана заштите ученика

Члан тима на основу задужења

 

ОС

Стручни сарадник

Родитељ

Саветодавни рад са ученицима и породицом, ученичким колективом

Разговор

Анализа понашања

План заштитте

Обука ученика која су посматрачи насиља за конструктивно решавање сукоба Члан тима на основу задужења

ВТ

Саветодавни рад са ученицима и породицом, ученичким колективом
Рад са родитељима ученика изложених насиљу и са родитељима ученика која врше насиље Члан тима на основу задужења Саветодавни рад са ученицима и породицом
Подношење пријаве надлежној служби у усменој и писаној форми Директор школе Извештај,

Пријава

 

 

План рада тима за кризне ситуације:

Време реализације Активности Носиоци активности  

Начин остваривања и праћење

Током године

 

  1. Формирање Тима за кризне догађаје.
  2. Израда програма поступања установе у кризним догађајима
  3. Упућивање запослених на приручник и правилник  о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање
  4. Информисање ученика, запослених и родитеља о програму  поступања установе у кризним догађајима
  5. Организација дежурства у школи/ унапређење безбедности ученика у  школи
  6. Упознавање са Правилником о понашању ученика  школи 
Директор Помоћник директора

Запослени

Одељењске старешине

Стручни сарадници

Родитељи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Састанак ТКС, Подела улога у тиму

 

Презентација на НВ, СР, ШО, родитељским састанцима

 

Упућивање на ресурсе:

https://prosveta.gov.rs/wp-content/uploads/2024/02/Prirucnik-za-zaposlene-u-ustanovama-obrazovanja-i-vaspitanja-krizne-situacije.pdf

Упућивање на сајт школе

Школска документација

Записници

 

октобар Обележавање Дана менталног здравља

 

 

Координатор за рад са ВТ, УП, ВТ

 

 

Психолог

УП

 

 

Састанци

Договарање

Израда материјала за ЧОС

Записник са ЧОС

 

Презентација, предавање

Објаве на друштвеним мрежама школе

Новембар-децембар Радионице – Јачање социо-емоционалне компетенције (конструктивно решавање сукоба, емпатија, толеранција, алтруизам…). Учитељи, ученици млађих разреда

 

ЧОС

 

Панои у школи, изложбе, радионице

Објаве на друштвеним мрежама школе

  Хуманитарне активности ТЗЗ

ВТ, УП

Хуманитарна акција

Новогодишња приредба

Обавештавање о активностима тима путем друштвених мрежа

  Стручно усавршавање запослених ради јачања компетенција за пружање психосоцијалне подршке  Предавања за запослене, обуке, радионице  

Предавање, презентација

Родитељски састанак

Обавештавање о активностима тима путем друштвених мрежа

  Дискриминација није шала, причајмо о равноправности- дебата, едукативни филм ТЗЗ, ТКД

УП

ВТ

ПА

библиотекарка

 Дебата

Филм

ЧОС

Обавештавање о активностима путем друштвених мрежа

  Тематскa недељa  „Недеља породице“ (предавања и радионице на тему укључивања и сарадње са породицом ради заједничког деловања на јачање отпорности установе) САШРП

ПК

УП, ВТ

Активности стручних већа

Радионице

 

  Подршка наставницима и родитељима у раду са ученицима који су најугроженији/најрањивији ОС

Стручни сарадници

 Родитељи

Евиденција
Током године Сарадња са представницима спољашње мреже заштите (Центром за социјални рад, ПУ Пирот, школски полицајац, Дом здравља

 

Директор

ТКД

 

Евиденција

Записници

Саопштења

 

  План евакуације- сви запослени и ученици су информисани где се налази евакуациони пут и како се користе апарати за гашење пожара и паковања прве помоћи. Директор

Секретар

 

Саопштења

Предавање, презентација

 

 

 

ИНТЕРВЕНТНЕ АКТИВНОСТИ- поступање установе када се деси кризни догађај

Када установа има сазнање да се догодио кризни догађај одмах, а најкасније у року од 24 сата, активира се тим за кризне догађаје.

 

Време реализације

 

Активности

Носиоци активности/Начин остваривања

 

 

 

 

 

 

 

 

Када се деси кризни догађај

Прикупљање података, процена потреба и обавештавање надлежних органа Тим прикупља информације о догађају (опис догађаја, место и време када се десио догађај), ко је све погођен кризним догађајем и каква му је помоћ потребна, где се налази и у каквом је стању, као и о томе шта је већ урађено поводом тога у установи.

У зависности од врсте/облика кризног догађаја, наредни корак подразумева хитно обавештавање полиције, хитне помоћи, ватрогасне службе, као и других евентуално потребних органа/служби. Неопходно је да запослени у установи поступају у складу са планом поступањa у ситуацијама кризе и у зависности од врсте кризног догађаја, и у складу са планом евакуације.

Тим за кризне догађаје благовремено информише Министарство просвете, односно надлежну школску управу о догађају, као и предузетим активностима.

Успостављање сарадње са спољашњом мрежом заштите (социјална и здравствена заштита, полиција, јавно тужилаштво, јединица локалне самоуправе, мобилни тим). На основу прикупљених података, уз обавезу хитног обавештавања спољашње мреже заштите, установа врши процену да ли може да поступа самостално или јој је потребна помоћ и подршка представника спољашње мреже заштите, са којом израђује јединствен план деловања, начин рада и извештавања.

У зависности од облика/врсте и степена интензитета кризног догађаја установа процењује кога укључује од спољашње мреже заштите.

  Сарадња и заједничко деловање са мобилним тимом за кризне интервенције Уколико кризни догађај као последицу има најмање троје или више повређених или настрадалих лица, директор је у обавези да одмах по сазнању обавестити Министарство просвете како би се ангажовао интерсекторски мобилни тим за кризне ситуације, који је формиран у складу са Протоколом о поступању приликом суочавања друштва са кризним ситуацијама у оквиру Радне групе Владе Републике Србије ради пружања неопходне подршке.

У ситуацијама када поступа мобилни тим, тим за кризне догађаје установе постаје саставни део мобилног тима. Тим за кризне догађаје установе пружа потребне информације мобилном тиму, учествује у заједничком планирању, организацији и реализацији психосоцијалне подршке. У сарадњи са мобилним тимомом, тим установе врши праћење и идентификовање деце/ученика и запослених којима је потребна помоћ, пружа прву психолошку помоћ као и друге видове подршке.

  Благовремено информисање деце/ученика, родитеља, запослених и медија о догађају Директор установе именује особе задужене за припрему званичних информација за родитеље, ученике, запослене и за медије. Обавештења имају сврху континуираног информисања запослених, родитеља и деце/ученика и медија о најновијим, провереним и тачним информацијама до којих је установа дошла, ради планирања одговарајуће подршке и предузимања других потребних мера (сузбијање гласина и ширења панике); упознавање са могућим тешкоћама, ризицима, изазовима и начинима за њихово превазилажење; упознавање са начинима подршке. Саопштење за медије сачињава се у сарадњи са надлежним службама Министарства
  Психосоцијална подршка деци, ученицима и запосленима Тим за кризне догађаје прати реаговања ученика, родитеља и запослених, идентификује коме је помоћ потребна и у складу са тим организује пружање психосоцијалне подршке. Приликом пружања психосоцијалне подршке као основна интервенција користи се психолошка прва помоћ.

У зависности од врсте, интензитета и последица кризног догађаја, тим процењује потребу за укључивањем представника из система здравствене заштите у циљу пружања психосоцијалне подршке и/или укључивање интерсекторског мобилног тима за кризне ситуације.

  Израда и реализација плана рада установе у измењеним условима и стабилизација рада у установи Тим за кризне догађаје у сарадњи са релевантним тимовима установе израђује план рада по измењеном, прилагођеном плану.

Неопходно је да начин рада установе буде прилагођен последицама кризног догађаја, могућностима и потребама деце/ученика и запослених у погледу реализације свих школских активности непосредно након кризног догађаја.

План рада треба да садржи конкретне активности/мере које установа планира да предузме, носиоце (извршиоце) планираних активности, временску динамику, начин извршења, начини праћења и извештавања.

Приликом прављења плана важно је узети у обзир врсту кризног догађаја, број погођених особа, процену даљих ризика, реакцију локалне заједнице и одговарајуће правне аспекте.

Након кризног догађаја, непходно је да установа предузима активности које ће водити стабилизацији стања у установи – постепени повратак установе на редован начин рада који је био успостављен пре кризног догађаја уз континуирано праћење понашања деце/ученика и запослених у циљу процене ефеката подршке и предузимања даљих мера.

Установа прати реализацију плана и у зависности од тока смиривања кризног догађаја, ревидира план, надопуњује га и коригује.

  Организација евентуалних комеморативних активности У случају кризних догађаја са смртним исходом, тим учествује у организацији и планирању адекватних комеморативних активности.
  Праћење реализације плана и евалуација Неопходно је праћење реализације плана рада (у оквиру плана рада тима за заштиту) у измењеним условима, евентуалне корекције и допуне плана у зависности од процене степена, броја и последица изазваних кризним догађајем и предузетим корацима.
  Вођење документације и извештавање Тим је дужан и да води документацију о спроведеним активностима у вези поступањем у кризној ситуацијом.

Извештај о поступању установе доставља се надлежној школској управи, а када су у питању домови ученика, извештај о поступању се доставља и сектору Министарства надлежном за ученички и студентски стандард, у року од 15 дана од наступања периода стабилизације рада у установи.

 

 

План превенције менталног здравља као део превентивних активности Тима за заштиту

 

Време Активност Носиоци активности Циљ Циљна група Праћење и вредновање
Октобар Обележавање Дана менталног здравља

Превенција проблема менталног здравља у школама/и/или на тему слогана у 2024.години

Стручни сарадници

Вршњачки тим и Ученички парламент

Промоција и унапређивање менталног здравља Ученици ( Вршњачки тим и Ученички парламент)

Запослени

родитељи

Извештај о стручном усавршавању у установи

Записник са родитељског састанка

Извештај о раду ВТ и УП

Децембар Ментално здравље младих- фактори који утичу на ментално здравље младих- предавање Стручни сарадници Подизање свести о значају породичних, културних, економских, друштвених и срединских фактора Запослени

Родитељи

Извештај о стручном усавршавању у установи

Записник са родитељског састанка

Фебруар Значај менталног здравља запослених Стручни сарадници Подизање свести о значају менталног здравља запослених Запослени Извештај о стручном усавршавању у установи

 

 

Видео обука о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање

Pravilnik o izmenama i dopunama protokola postupanja u ustanovi u odgovoru na nasilje

Pravilnik o protokolu postupanja ustanove u slučaju nasilja

Pravilnik-diskriminacija

Pravilnik-o-Protokolu-postupanja-u-ustanovi-u-odgovoru-na-nasilje-zlostavljanje-i-zanemarivanje

Priručnik za roditelje – Sta je danas bilo u skoli?

Posebni protokol za zaštitu dece

Prirucnik za primenu posebnog protokola 

 Платформа за превенцију насиљаcuvamte.gov.rs.

 

План рада Тима за заштиту ученика од насиља, злостављања и
занемаривања и дискриминације

Izveštaj tima za zastitu ucenika na kraju školske 2021-22

Безбедно на нету

Да би интернет постао боље и безбедније место за све кориснике, а нарочито за децу и младе, Дан безбедног интернета (Safer Internet Day, SID)* се обележава сваке године.

Ове године у нашој школи овај дан обележен је 9.фебруара по слоганом „Безбедно на нету“.
Учитељи су направили едукативну интерактивну таблу на коју су окачили информације о безбедности на интернету, линкове ка квизовима и другим едукативним садржајима, којима су ученици приступили на часовима одељењског старешине. 
Чланови Ђачког праламента и ученици 6.разреда на часовима грађанског васпитања, уз подршку наставника, организовали су филмску пројекцију са анализом садржаја. Гледали су  филмове „Посматрачи“, „Мисли пре него што постујеш, не веруј свему што је написано!“ и презентацију  „Безбедности деце на интернету“ i 
Позивамо родитеље и друге одрасле којима је интерес наше деце на првом месту, да са децом погледају и разговарају о садржајима који се налазе  на линковима:
 

Дигитално насиље – приручник

Паметна деца на интернету-паметан клик

Национална платформа „Чувам те“ представља прву националну платформу за превенцију и заштиту од насиља у школама у Србији. Национална платформа има за циљ координицију и јачање интерсекторске сарадње свих надлежних институција у борби против насиља. Поред вршњачког насиља које је у фокусу ове платформе, она представља и алат који ће нам помоћи у борби против насиља према свим запосленима у установама образовања и васпитања широм Србије.

На Националној платформи „Чувам те“ налазе се и сегменти које се односе на информисање и едукацију. У оквиру сегмента информисања могу се пронаћи информације о облицима насиља, препознавању и поступању у случајевима насиља, злостављања и занемаривања у складу са званичним процедурама надлежних ресора. На платформи ће се континуирано објављивати едукативни материјали из области превенције и заштите од насиља, које ће припремати сарадници надлежних министарстава. Едукативни садржаји су намењени свим родитељима, наставницима и ученицима.

Заједничким деловањем, посвећено и континуирано можемо радити на стварању безбедног и подстицајног окружења за раст и развој сваког појединца школске заједнице.

 Националној платформи „Чувам те“ можете приступити на домену: cuvamte.gov.rs.

Програм заштите ученика од насиља, злостављања и дискриминације