О пројекту Школо Грам – запрати мудро!
Деца 21. века несумњиво проводе доста времена користећи интернет, а и боравећи на разним друштвеним мрежама. Непобитна је чињеница да се од свега тога пуно може научити, али исто тако, деца веома често не знају какве све опасности вребају ,,са оне стране жице“.
Наша школа, ОШ „Вук Караџић“, одувек је полагала пуно пажње на безбедност својих ученика, како у школи, тако и ван ње, првенствено да бисмо спречили било који вид насиља, пи и интернет насиље, као и угрожавање живота и саме безбедности деце.
У вези с тим смо и започели сарадњу са основним школама из Београда – ОШ „14. октобар“, ОШ „Владимир Роловић“ и ОШ „Бошко Ђуричић“ из Јагодине. Сарадња се заснива на реализацији пројекта Школо Грам – запрати мудро, ауторке Милице Живковић, наше Пироћанке, која живи и ради у Београду, а професорка је српског језика и књижевности у поменутој Основној школи „14. октобар“.
Циљ пројекта је да преплавимо Инстаграм и друштвене мреже паметним изазовима – казивањем стихова, кувањем, спортским изазовима, уметношћу, вештинама, талентима, културом, научним изазовима, добрим делима, и да на тај начин покажемо како се Инстаграмом, Тик Током и другим мрежама могу делити и ширити лепе ствари и паметни изазови. Деца, директори и колеге ће на тај начин изазивајући једни друге, а у исто време и учити једни од других, ширити позитивну енергију, повезати се међусобно упркос даљини, и што је најважније деца ће научити да код себе развију КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ, изградити свој став према садржајима на друштвеним мрежама, разликујући добро од лошег, квалитетно од неквалитетног, и научити да се чувају од било какве врсте насиља на интернету.
Објављен је и литерарни конкурс на којем учествују ђаци наше школе. Већ је пристигло пуно песама, прича и есеја на теме као што су: Мрачна страна Инстаграма, (Иза)зови ме на дружење, Стварност и Инстаграм, Онлајн двориште, и друге. За ученике и наставнике који су узели учешће у овом пројекту, обезбеђене су вредне награде: мобилни телефони, таблет, књиге, улазнице за београдске музеје, позоришта у Београду и Пироту, Тигрове чизме, мајице ,,Фронцла“, 3 полисе породичних путних осигурања, флеш меморије, слушалице, захвалнице и дипломе.
ИЗАЗОВИ НАСТАВНИКА И ЂАКА ОШ „ВУК КАРАЏИЋ“ ИЗ ПИРОТА
СПОРТ И ЗДРАВА ХРАНА: Дарија Мадић – припрема доручка; Нађа Ризић – здраве палачинке; Бојана Алијић – кување; Јанко Пејчић – млади кувар; Луна Јордановић – гимнастичка абецеда.
ПУТОВАЊЕ КРОЗ ПРОШЛОСТ И БУДУЋНОСТ: проф. српског језика и књижевности Милош Петровић и група ђака – наша школа у прошлости, сада и убудуће; проф. српског језика и књижевности Милош Петровић представља наш град.
УЧИНИ ЈЕДНО ДОБРО ДЕЛО: Две ученице (Јована и Теодора) хране напуштене псе и брину о њима; ученици (Јована Тричковић и још пар њих) посећују професорку у пензији.
УМЕТНОСТ ИМА РЕЧ: одговор на изазов Душице Немањић – проф. српског језика и књижевности Милош Петровић казује стихове; Такође изазивам и ја да неко „закуца стихом“; изазов већ прихватио Јанко Живковић, ученик петог разреда; Михајло Јанковић – прављење 3д модела слова од силиконаи силиконског пиштоља; Лазар Милић – Рубикове коцке; Луна Јовановић – клавир; Бранка Голубовић дијалекатски изазов; Вукашин Матејић такође изазива да Београђани покушају да преведу његову причу са пиротског на београдски говор; Лазар Асковић свира на гитари и виолини композицију из „Пирата са Кариба“; Владимир Смиљанић – склапање Рубикове коцке; Александар Рајковић – цртање.